rss
email
twitter
facebook

Tuesday 4 May 2010

kita ni lebih wajib utk excel!

semalam aku kena cubit.sakit.
memang sakit utk terima kenyataan.terima kenyataan tentang diri sendiri.
"masyi x usaha pun utk lawan sebenarnya kn?"
aah..x usaha sungguh2 pun. x salahkn bisikan2 makhluk laknat tu.salahkan diri sendiri

Belajarlah.nanti last minute menyesal.ALLAH hanya akan tlg org2 yang layak menerima pertolongan
TAWAKAL KEPADA ALLAH BAGAIMANA?
iaitu sesudah berusaha sehabis baik
sehingga kita boleh berkata kpd diri sendiri,kalau diberi aku utk putar masa kembali,x ada apa2 yang aku akan perbaiki,sebab aku mmg sudah buat sehabis dayaku!
I have done my best ability,there is nothing I would have done better!
konsep tawakal org islam begitu
maka ALLAH akan menolongnya.
work with what you have
no point of regretting the time that has past
just work with this last.work with it!
yakinlah dgn pertolongan ALLAH.. SELEPAS berusaha!
DIA akn menolongmu dgn cara yang tidak disangka

if you dont study for yourself
then, do it for dakwah!
we can't afford to have a sister in dakwah failing her exam!
because other people will say,itulah..join sgt dakwah tu
org x salahkan individu,tapi dakwah
we can't have that guilt on our shoulder
kita yang join dakwah ni LEBIH WAJIB UTK EXCEL dlm study berbanding org yg x join dakwah
sebab itu boleh dikira sbg dakwah kita juga.
org juga sedang meneropong kita

but do believe in ALLAH,sebab ALLAH akan menolong orang yang menolong agamaNYA (47: 7)


selamat bermujahadah masyi.lepas exam boleh balik malaysia...







ehem..ini chat bulat2 antara saya dan kakak tersayang ireland.
saya x boleh nk cut apa2,sebab semuanya masuk ke hati..
saya rasa perlu share dgn rakan2 juang saya,penting utk share dgn awak.
sebab ini antara saya,awak,DIA!

2 comments:

eMan said...

masyi..

bestnye..

huhuhu~

menorobos tembok hati..

T___T

susahnya nak mujahadah..

doakan kami juge yer.. :)

masyitah.halilah.blogspot said...

huhu..insyALLAH..kak eman pn, chaiyokkk!
hehe..
semoga kita jd mujahadah terbaik ek..
;)

Post a Comment