rss
email
twitter
facebook

Friday 7 May 2010

moga sihat kamu semua!

cuaca mesir memang x menentu..
panasnya,ada juga rasa sejuk.panas yang terik sehingga boleh merebahkan saya selama beberapa jam. badan memaksa juga untuk berehat.
dehydrate pn ada..hari ini sahaja sudah mendengar ramai yg x sihat kerana cuaca.
ada juga kerana makanannya.keracunan barangkali..

ramai yang sakit? ya..mereka juga yg sgt rapat pd saya..
roomate saya..T.T
yang sedang nyenyak tidur dek panahan dadah dr ubat selsema yg ditelan..dos di mesir ni mcm kuat bg malaysian..mungkin kerana org arab ni besar2 yg menyebabkan dos sesuatu ubat itu tinggi.
housemate saya yg dr td asyik pegang hidung,byk dh hbs tisu.bgn2 tidur sudah x ada suara.huhu..
kesian mereka..
caironian juga..sehari sebelum exam sudah collapse dek badan yang lemah,x mampu menanggung kesakitan..

sedih bila lihat org2 kesayangan ni sakit..sungguh.kerana pernah merasa juga kesakitan mereka.
apa bantuan yg patut aku hulur?
cukupkah sekadar masakan bubur nasi td? cukupkah sekadar bertanya khabar? cukupkah usaha aku utk menyenangkan kalian? x cukup aku rasa..
sihatlah anda semua.sihatlah..x sanggup aku dgr kesakitan kamu.
tak mengapa.ALLAH sedang menguji..pahala kamu mengalir jika kamu sentiasa berzikir mengingati ILAHI..sabar.sabar.sabar.kamu semua sedang diuji kan..ALLAH sayang pada hamba-hamba yang mengingati-NYA tatkala senang atau susah,sakit atau sihat,sempit atau lapang.

esok kita keluar..jogging mungkin? jika kamu x berdaya,aku pimpin ok?
kita ke mana2 sahaja.selepas subuh kita bergerak.kerana udara pada waktu itu belum dirasuk pencemaran lagi.kita keluar.biar seronok badan menerima udara segar subuh hari..
moga kamu sihat.aku doakan.sentiasa aku doakan..






0 comments:

Post a Comment